Vilkår - Norge

Din valuta er: NOK

Gyldighet

Avtalen er mellom norsk forbruker (deg) og produsent (Tailor Store). Du må være over 18 år. Ønsker du å inngå en annen type avtale, ta kontakt før du gjennomfører kjøpet. Når du har gjennomført bestillingen, sender Tailor Store en ordrebekreftelse til e-postadressen du har angitt i din kundeprofil. Det er ditt ansvar å oppgi korrekt e-postadresse og at du kontrollere ordrebekreftelsen nøye for feil. Det er viktig at du tar kontakt snarest om det er noe i ordrebekreftelsen du vil endre på. Når tekstilet til et skreddersydd plagg har blitt skåret, det vil si at produksjonen er igangsatt, kan det ikke lenger gjøres endringer i bestillingen. Informasjon om status på bestillingen finner du på din brukerkonto. Så snart varene har blitt sendt, mottar du en e-post med sporingsnummer. Når varene er deg i hende, anses avtalen som gjennomført og avsluttet.

Bestilling

Plagget som vises er en visualisering. Sluttproduktet kan skille seg noe ut i konstruksjon og farge. Fargen kan variere fra skjerm til skjerm, og fargeforskjellen innebærer at bildene må anses som veiledende. For å se og kjenne på tekstilet anbefaler vi at du alltid bestiller en tekstilprøve under menyen «Tekstiler».

Priser

Prisene inkluderer 25% MVA og tollavgifter. Sluttbeløpet som vises i handlevognen, er det du faktisk betaler.

Betaling

Du kan velge mellom følgende betalingsmåter:

  • Klarna faktura
  • VISA eller Mastercard via betalingsløsningen Paynova, som er PCI-DSS-sertifisert. Paynova håndterer og beskytter all kortinformasjon som sendes kryptert med SSL-teknologi. Intet betalingsgebyr.
  • Paypal.
  • Klarna-konto

Din ordre blir først godkjent etter betaling, unntatt ved faktura. Derfor debiteres du umiddelbart.

Informasjonskapsler og sikkerhet

En informasjonskapsel er en liten tekstfil som lagres av nettleseren på din datamaskin. Slike kapsler brukes for å lagre din bestilling, og for å gi deg en bedre og mer personlig tilpasset handleopplevelse.

Vi bruker informasjonskapsler for eksempel til å:

  • Huske hvilke varer du har i handlevognen
  • Styre innstillinger for språk og land
  • Analysere besøksstatistikk og brukeratferd

Du kan velge at nettleseren skal varsle deg hver gang en informasjonskapsel sendes eller lagres, eller du kan stenge dem helt for bruk. Dette gjør du i innstillingene i nettleseren (Internet Explorer, Opera, Firefox, osv.). Alle nettlesere har litt forskjellig fremgangsmåte her, så sjekk i nettleserens hjelp-meny for nærmere anvisninger (informasjonskapsler = cookies på engelsk). Slår du av bruk av informasjonskapsler, vil du miste tilgang til mange av funksjonene på vår nettside.

Tredjeparts informasjonskapsler som brukes på Tailor Store, kan ikke benyttes av utenforstående til å utnytte kontoen din.

Levering

Når du legger inn en bestilling, vil du motta informasjon om beregnet leveringstid. Denne beregningen er basert på dagens produksjon og tiden det tar å sende en ordre fra skredderen i Sri Lanka til din adresse.

Leveringstiden kan ikke garanteres, men er bare en beregning. Vi overvåker produksjon, flyfrakt og leveranser nøye, og gjør alt vi kan for å levere din bestilling så raskt som mulig.

Vi er ikke ansvarlige for eventuelle tap, ulemper, kostnader eller skader som kan oppstå på grunn av sen levering.

For uavhentet pakke debiterer vi deg 349 kr for påløpte kostnader. Vi anbefaler deg alltid å hente dine bestillinger innen 14 dager etter at pakken har ankommet postkontoret.

Når bestillingen er levert til ditt lokale postkontor, får du automatisk en e-post fra oss med en sporingslenke.

Under «Min side» kan du alltid følge status på din bestilling.

Angrerett

I henhold til Angrerettloven (LOV-2014-06-20-27), har forbrukeren alltid angrerett. Angreretten gjelder i EØS-landene. Angrerettloven gjelder ikke en vare som er laget etter forbrukerens anvisninger eller som har et tydelig personlig preg. Gjennom denne avtalens godkjennelse samtykker du til at angreretten ikke gjelder for kjøp av Tailor Stores spesialproduserte skjorter, piquégensere, chinos, jakker, dressjakker, dressbukser, undertøy eller øvrige spesiallagede produkter. Spesialproduserte produkter inkluderer ferdige designforslag og egendesignede plagg i standardstørrelser. Når det gjelder andre standardprodukter, gjelder angrerettloven, og forbrukeren har rett til å trekke seg fra kontrakten ved å sende selgeren en melding om dette innen 14 dager fra dagen man mottok forsendelsen. Du har rett til å undersøke varen. Angrer du på kjøpet og har tatt hensyn til de ovennevnte begrensningene for skreddersydde produkter, kan du ta kontakt med vår kundeservice. Varen må returneres i originalemballasjen (hvis mulig) innen fristens utløp.

Angrerettskjema for ikke-tilpassede produkter sendes til:

Tailor Store Sweden AB
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg Sverige

Kontaktinformasjon: kundtjanst@tailorstore.no

Godkjente avvik

Tailor Stores spesiallagede produkter produseres alltid etter målene du oppgir ved bestilling. Bruker du egne kroppsmål, blir målene korrigert etter passformen du velger. Oppgir du målene på en skjorte du synes passer godt, blir den sydd nøyaktig etter disse målene. Vi kan imidlertid ikke garantere at sømmene og designet vil være identisk med den originale skjorten, men gjør oppmerksom på at vi legger inn en liten feilmargin. Vennligst merk deg at vi alltid legger til en målmargin for å kompensere for krymping i vask. Hvor mye tekstil vi legger til, avhenger av tekstilets egenskaper. Vi kan ikke garantere at skjorter i standardstørrelser vil sitte perfekt. Derfor anbefaler vi alltid at du benytter dine egne kroppsmål. Antallet knapper kan variere avhengig av plaggets størrelse. Skredderen velger den beste løsningen for hvert unike plagg. Noen ganger velger skredderen å sy den nederste knappen skjult av estetiske årsaker. Dameskjorter får av og til en skjult ekstra knapp mellom brystknappene for å unngå gliper. Noen ganger vil du se krittflekker eller strykemerker på helt nye skjorter. Dette forsvinner normalt ved første vask. Skjorter som er sydd av tekstiler fra ulike tekstilruller, kan ha små nyanseforskjeller på grunn av normale variasjoner i innfargingsprosessen. Oppstår det andre problemer, skal vi gjøre vårt beste for å løse disse i samråd med deg, og vi kan forsikre deg om at vi verdsetter innspill fra våre kunder.

Garanti

Dersom plagget ikke stemmer overens med din bestilling av andre grunner enn nevnt i avsnittet ovenfor, tilbyr vi et nytt plagg gratis ved å kreditere din brukerkonto med et tilgodebeløp. Vennligst merk deg at ubrukt kreditt slettes etter 1 år. Tailor Store tar også ansvar for returfraktkostnader, forutsatt at produktet returneres i originalemballasjen og på billigste måte. Husk at du som kunde er ansvarlig for at de oppgitte målene er korrekte.

Passformgaranti

Tailor Store tilbyr kunden en omproduksjon eller justering for visse plagg. Garantien gjelder ikke plagg som er bestilt i standardstørrelser. Det nye plagget skal være av samme type og av samme verdi som det opprinnelige produktet. Vi kan be deg om å ta bilde når du har plagget på deg, slik at vi kan hjelpe deg med å ta korrekte mål. Garantien omfatter ikke marginale justeringer innenfor fastsatte marginer, eller dersom plagget tilsvarer plaggmodellen, passformen eller designet du har bestilt. Garantien gjelder ikke bedriftskunder/B2B.

Hvis det er nødvendig med mindre justeringer for at plagget skal passe, tilbyr vi justering hos en lokal skredder inntil et angitt beløp. Beløpsgrenser for justering hos lokale skreddere:

Skjorte: 150 kr
Piqué 150 kr
Chinos 200 kr
Hel dress: 500 kr
Bare blazer: 300 kr
Bare bukser: 200 kr

Overstiger justeringskostnaden den angitte summen, betales resterende beløp av kunden.

Følg disse stegene etter at du har mottatt beskjed fra oss om at plagget kan justeres hos skredder:

  • Besøk din lokale skredder og få justeringene utført innen 20 dager fra du fikk beskjed av oss.
  • Send inn kvittering fra skredderen sammen med en beskrivelse av endringene som er gjort til e-postadressen kundtjanst@tailorstore.se eller til adressen nedenfor.
  • Ditt utlegg krediteres din konto hos Tailor Store

Om Tailor Store anser at plagget ikke kan justeres av en lokal skredder, syr vi et nytt plagg uten ekstra kostnad.

  • Send plagget til Tailor Store innen 5 dager etter avgjørelsen. (Fraktkostnaden betales av kunden. Vi tar ikke ansvar for varer som blir borte.)

Tailor Store Sweden AB
Att: Adjustments
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sverige

  • Oppdater din målprofil med de målene vi foreslår, slik at det nye plagget passer.

Service

Vårt mål er å holde kostnadsnivået på et minimum for å kunne tilby deg konkurransedyktige priser på våre produkter. Dette innebærer bl.a. at vi har valgt å ha kundeservice på e-post. Ofte vil vi svare deg med en gang, og du får senest svar innen 24 timer alle virkedager. Bruk kontaktskjemaet på nettsiden for raskest mulig tilbakemelding.

Personlige opplysninger

Tailor Store er ansvarlig for behandlingen av de personopplysningene som du som kunde oppgir til oss. Dine personopplysninger blir behandlet av Tailor Store for å administrere kunderelasjonen. Verken personopplysninger eller e-postadresser blir utlevert til noen tredjepart. Les mer om våre regler om personvern her.

Tvist

Eventuell tvist skal løse av enten The Swedish National Board for Customer Disputes (ARN), som er den svenske reklamasjonsnemnda, eller av European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: http://www.arn.se/

ARN på andre språk: http://www.arn.se/other-languages/

EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

Force majeure

Krig, naturkatastrofer, terrorhandlinger, streik, arbeidskonflikter, politiske avgjørelser, manglende leveranser fra underleverandører, fordyrende omstendigheter samt lignende situasjoner utenfor vår kontroll og som vi ikke med rimelighet har kunnet forutse eller unngå følgene av, og som påvirker inngåtte avtaler, er utløsende årsak til at Tailor Store kan fritas fra ovennevnte avtale.