Meny
 

Vanlige spørsmål (FAQ)

Her finner du spørsmål som vi ofte får fra våre kunder. Vi har delt dem inn i kategorier for raskere og enklere navigasjon.

Bestille

   + Jeg bestilte nettopp, men fant ut at jeg har lyst til å endre noen detaljer. Hva gjør jeg?

Send en e-post til vår kundeservice, og fortell oss hva du vil endre. Siden bestillinger ofte behandles raskt, må du gjøre dette så snart du kan, så vi rekker å endre bestillingen før tekstilet til ditt plagg klippes.

   + Jeg ønsker å bestille en gave til noen andre. Hva gjør jeg?

For å være sikker på at bestillingen blir riktig, vennligst endre adressen i din profil til den adressen gavemottakeren befinner seg på. Dette er spesielt viktig hvis du vil bestille til noen som bor i et annet land, siden prisen påvirkes av valutakurser og lokale avgifter. Det er best å vente med å tilbakestille adressen til gaven er sendt fra oss.

   + Hva er den raskeste måten å bestille gavekort på?

Du kan laste ned et gavekort og skrive ut selv hvis du betaler samtidig som du bestiller. Velg last ned som leveringsmetode. Da blir gavekortet tilgjengelig som en PDF-fil etter at bestillingen er gjennomført. Vi sender også en e-post med filen til e-postadressen du har oppgitt i profilen. Hvis du bestiller gavekort til noen i et annet land enn deg, husk å endre bostedsland i din profil før du bestiller, slik at gavekortet kommer med riktig valuta.

   + Jeg ble veldig fornøyd med designet på mitt siste plagg. Hvordan bestiller jeg det plagget med samme mål og design på nytt?

Enkelt: Klikk på plagget du ønsker å bestille på nytt, så dukker valget Last opp skjorten/chinos/etc. opp i designeren. Klikk på denne linken, så dukker plagget opp i designerverktøyet. Om du ønsker det, kan du endre detaljer og mål, eller legge plagget rett i handlekurven. Hvis tekstilet du brukte, ikke lenger er tilgjengelig, vil du få beskjed om dette.

   + Jeg ønsker å lagre min handlekurv/mitt design

Legg dine designede plagg i handlekurven for å spare dem. Kontroller at du er innlogget. Nå spares plaggene i din handlekurv automatisk i 14 dager.

Tekstiler

   + Hvor kan jeg lære mer om tekstiler?

På vår hjemmeside kan du lese mer om tekstilene vi bruker i våre plagg. I seksjonen tekstiler kan du søke på forskjellige mønstre og vevemetoder. Du kan også finne mer informasjon om bestemte tekstiler, og bestille prøver ved å klikke på det røde saksesymbolet.

Betaling

Oppgi koden til ditt gavekort i handlekurven. Du kan oppgi flere koder hvis du har flere gavekort. Om du ikke bruker hele beløpet, spares resten på gavekortet, og du oppgir samme kode neste gang du handler.

   + Gavekortet mitt ble ikke akseptert. Hva gjør jeg?

Vennligst kontakt vår kundeservice, og oppgi hele koden som er skrevet på gavekortet samt pålydende beløp.

Levering og fraktpris

   + Hva lang leveringstid har dere?

På denne siden kan du lese alt om leveranser, leveringstider og fraktkostnader

Etikk

   + Hvor er de skreddersydde plaggene produsert?

Alle skreddersydde plagg syes på vårt skredderi på Sri Lanka. Alt personell er ansatt hos oss, og vi har full kontroll over arbeidskår, lønn, miljø, og så videre. Derfor kan vi garantere at all produksjon foregår under rimelige og ordnede forhold.

   + Hvor kommer tekstilene fra?

For tiden kjøper vi tekstiler fra ledende leverandører i India, Kina og Sri Lanka. Alle våre leverandører har skrevet under på vår Code of Conduct. Les mer [PDF].

Reklamasjon og retur

   + Jeg pakket akkurat opp mitt nye plagg, og det er flekker på det. Hva gjør jeg?

Noen ganger er det rester etter skredderkritt på plagget, og enkelte ganger også mønstre etter strykeprosessen. Vask plagget i henhold til vaskeanvisningen, på vrangen, og uten ekstra flekkbehandling eller bleking. Er flekken(e) fortsatt der etter vask, ta et bilde, og send det til vår kundeservice så vi kan undersøke saken nærmere.

   + Jeg bestilte et plagg, og det passer ikke. Hva gjør jeg?

For vaskbare plagg, vennligst vask i henhold til instruksjonene på vaskeseddelen. Vi beregner litt ekstra stoff for å kompensere for krymping i vask. Hvis det er første gang du bestiller, eller med nye eller endrede mål, ta et bilde av deg selv med plagget på, sett forfra og bakfra. Stå oppreist med hendene avslappet ned langs siden av kroppen.

   + Jeg ønsker å returnere en vare. Hva gjør jeg?

Ettersom alle våre skjorter, chinos, pikégensere, undertøy, dresser og frakker syes på bestilling etter ditt design og dine mål (til og med de som er designforslag), så kan ikke disse selges til noen andre eller returneres. Er det din første bestilling, kan du ta del av vår passformgaranti. Vennligst ta et par bilder der du har plagget på deg (sett forfra og bakfra). Stå med armene avslappet rett ned langs kroppen. Send bildene til vår kundetjeneste sammen med en beskrivelse av hva du ikke er fornøyd med.


Strikkede gensere, t-skjorter og tilbehør som slips, sløyfer, lommetørklær, belter, sokker og mansjettknapper kan returneres eller byttes innen 14 dager. Send de ubrukte plaggene i originalemballasjen til:


Tailor Store Sweden AB
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sweden

Du har ansvar for varen inntil den kommer frem til oss. Ordre eller kundenummer må opplyses. Meld fra om du vil ha pengene tilbake, eller bytte varen til noe annet.

Kundeservice

   + Hvorfor tilbyr dere ikke kundeservice via telefon?

For å kunne holde et lavt prisnivå tilbyr vi kundeservice kun via e-post. Vårt mål er alltid å svare innen 24 timer på hverdager. Hvis du ikke hører fra oss innen den tid, ta kontakt igjen.